Skargi i wnioski
-
22.11.2024Przyjmowanie skarg
Zgodnie z § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
-
22.11.2024Niezbędne informacje dla skarżącego
Informacje dla skarżącego
-
22.11.2024Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
-
22.11.2024Przepisy prawne regulujące postępowanie w sprawach skarg i wniosków
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775)
-
22.11.2024Podmioty uprawnione do składania skarg
W myśl art. 221 § 3 Kpa skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
-
22.11.2024Rozpatrywanie skarg
Skargi są załatwiane w jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym, kończącym się zawiadomieniem skarżącego o sposobie ich załatwienia – stanowiskiem organu.
-
22.11.2024Terminy obowiązujące w przypadku załatwienia skarg lub wniosków
Zgodnie z art. 237 Kpa: