Deklaracja Dostępności
Wstęp Deklaracji
Komenda Powiatowa Policji w Przeworsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostepności dotyczy strony podmiotowej Komendanta Powiatowego Policji w Przeworsku - Biuletynu Informacji Publicznej.
Data publikacji strony internetowej: 16 października 2016 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22 czerwiec 2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- Kontrast okna wyszukiwarki treści zamieszczony w nagłówku strony podmiotowej Komendanta Powiatowego Policji w Przeworsku - Biuletynie Informacji Publicznej nie spełnia wymagań określonych w załączniku ustawy.
- Część plików zamieszczonych na tronie podmiotowej Komendanta Powiatowego Policji w Przeworsku nie jest dostępna cyfrowo.
W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 21 września 2020 r,
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v.2.2 (docx.0,12 MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona posiada wersję wysoki kontrast.
Komenda Powiatowa Policji w Przeworsku dokłada wszelkich starań i w miarę możliwości technicznych oraz dostępności zasobów kadrowych prowadzi działania naprawcze dotyczące niedostępnych treści.
Plany działania Komendy Powiatowej Policji w Przeworsku na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zatwierdzone przez Komendanta Powiatowego Policji w Przeworsku, obejmują swoim zakresem trzy obszary dostępności:
- 1. Plan działania - dostępność cyfrowa
- 2. Plan działania - dostępność komunikacyjno-informacyjna
- 3. Plan działania - dostępność architektoniczna
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.
Skróty klawiszowe
Strona internetowa może być obsługiwana bez użycia myszki. Nawigacja odbywa się za pomocą klawisza Tab (Shift+Tab).
Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przegladarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy związane z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Andrzej Stęc, e-mail: andrzej.stęc@rz.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 8243340.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (np. numer telefonu, email),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Pana(i) najdogodniejszy.
Na Pana(i) zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy Panu(i) dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Pana(i) wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan(i) nie zgadza się z tą odmową, wówczas ma Pan(i) prawo złożyć skargę.
Skargę ma Pan(i) prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się Pan(i) na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę należy złożyć listownie lub mailem do Komendanta Powiatowego Policji w Przeworsku:
- adres: ul. Stepkiewicza 1, 37-200 Przeworsk
- e-mail: przeworsk@rz.policja.gov.pl
Może Pan(i) także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencją w Pana(i) spr
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komendy Powiatowej Policji w Przeworsku, ul. Stepkiewicza 1
Interesanci ze szczególnymi potrzebami przyjmowani są w budynku Komendy Powiatowej Policji w Przeworsku, zlokalizowanym przy ul. Stepkiewicza 1, 37-200 Przeworsk.
Do wejścia głównego prowadzą schody. Przy schodach po prawej stronie znajduje się dzwonek przywoławczy. W holu głównym po prawej stronie od głównego wejścia znajduje się obsługa interesantów, oznaczona napisem "OBSŁUGA INTERESANTÓW" natomiast po lewej stronie znajduje się stanowisko kierowania. Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Stanowisko kierowania wyposażone jest w terminal do wideo rozmów z osobami głuchoniemymi. W przypadku braku znajomości numeru telefonu do zainteresowanej osoby, obsługa interesantów lub funkcjonariusz pełniący służbę na stanowisku kierowania ustala właściwy numer i powiadamia telefonicznie osobę o oczekującym interesancie. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KPP w Przeworsku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby wprowadzającej). Budynek komendy nie jest przystosowany do obsługi osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, po lewej stronie od punktu obsługi interesantów. Jest ona przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabo widzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
Osoby niesłyszące mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Przeworsku za pośrednictwem smsa ( nr. tel. 510 997 579) lub e-mail(maciej.maziarz@rz.policja.gov.pl). W treści wiadomości należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału, do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać, co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do urzędu. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje dla osób uprawnionych, dotyczące języka migowego.